You are currently viewing תכנון משרדים – איך עושים את זה?

תכנון משרדים – איך עושים את זה?

תכנון משרדים – ההצלחה בפרטים הקטנים

אם בשנים עברו הרבה מהעבודות במשק דרשו מאיתנו להיות בתנועה מתמדת, מה שאפשר לגוף להתנועע בצורה סבירה ולשמור על סוג של כושר גופני, הרי שבימינו, עם התפתחות המהפכה התעשייתית,
מכונות אוטומטיות תפסו את מיקומם של הידיים היצרניות של בני האדם והפכו את מרבית המשרות למשרדיות ומנהלתיות.

סביבת העבודה החדשה גרמה לעובדים רבים לשבת שעות ארוכות על כיסא מול שולחן ומחשב ובכך האטו את פעילותו של הגוף.

מעבר להשלכות הבריאותיות הידועות, גם לנראות, לנוחות ולפונקציונאליות של מקום העבודה יש השפעות רבות על תפקודם של העובדים.

אז לפני שניגשים למלאכת הבנייה הפנימית של חלל העבודה, יש לבחור תחילה את הגורם שינהל את תכנון המשרדים, המעבדות או המרפאות. הרוב נוטים להתחיל מבחירת מעצב או אדריכל, אך לעיתים כדאי דווקא
להתחיל מהגורם שיבצע בסוף את עבודות הגמר בבנייה, כיוון שהוא בעל ניסיון בשטח ויודע גם להכווין את בעל המשרד לגבי אדריכל או מעצב בעלי ניסיון בעיצוב חללים ספציפיים מסוג מסוים. 

דגשים לתכנון משרדים

  • ראשית, יש לוודא עם מומחים בתחום שתשתיות המקום מאפשרות את הבנייה הנדרשת, שהרי בניית משרד חדש אינה זהה לבניית מעבדה או מרפאה. 
  • האחראי על תכנון המשרד, המעבדה או המרפאה, חייב לוודא שגם המעצב וגם הקבלן מבינים עד הסוף מהם הצרכים המדויקים של אותו הלקוח, אילו מערכות צריכות להיכנס לחלל ומה חשוב ליושביו מבחינה טכנית.
  • גם החלוקה הפנימית של החלל צריכה להיות מותאמת באופן אישי ליושביו ולצרכיהם. האם צריך יותר משרדים או האם יש צורך למשל בחדר מעבדה גדול ובמספר מצומצם של משרדים קטנים.
  • בחירה נכונה של צבעים ואלמנטים – המשרד, המעבדה או המרפאה צריכים להביא לידי ביטוי את ערכי המקום, מהותו וההעדפות של היושבים בתוכו, שהרי משרדי עורכי דין יעוצבו באופן שונה ממשרדי פרסום, חברות סטארט אפ, מרפאות ומעבדות. ניתן לעשות זאת גם על ידי בחירת צבעים נכונים ואלמנטים עיצוביים המשקפים את מהות העיסוק של מי שעבורו מתכננים את המשרד. כך למשל, בנינו בעבר מקום לחברת סטארט אפ שמהות השם שלה מתקשר לדגים וים, ולכן אלמנט מרכזי בעיצוב המקום היה אקווריום דגים גדול.
  • חדר הישיבות – צריך להיות מואר, עדיף באור טבעי, עם חלל גדול ומאובזר היטב
  • מטבח ו/או חדר אוכל –  צריכים לשדר אווירה נעימה ונינוחה, שכן שם העובדים יבלו את ההפסקות שלהם, אך עליו גם להיות פרקטי ומאובזר.
  • העיצוב הסופי יכול להשפיע רבות על מסגרת התקציב, לכן יש להבין מראש, עוד בשלב התכנון, מהן העלויות, ולהחליט האם רוצים להשקיע יותר בפרטי הגמר או להתמקד באביזרים הטכניים ולהשאר במראה יותר פרקטי.
  • עמידה בזמנים היא פקטור חשוב מאוד בפרויקטים של תכנון משרדים מאחר ותחילת העבודה בעסק תלויה פעמים רבות בסיום עבודות הגמר בבנייה.

תכנון חלל עבודה או משרדי נכון טומן בתוכו מספר אלמנטים מרכזיים

  1.  יצירת סביבת עבודה מותאמת לאופי החברה ולעובדיה.
  2. תכנון משרד או מקום אשר ייטע בעובדים מוטיבציה וחשק לעבוד ויגביר את תחושת הנאמנות והסולידריות שלהם לחברה.
  3. עיצוב סביבת העבודה והסביבה המשרדית בצורה נעימה וחמימה, היות והעובדים מבלים בו שעות ממושכות.
  4. כאמור, תכנון החלל המקצועי בהתאמה לעסק, למהותו ולשיטות העבודה שלו, יהיה מה שיעשה את ההבדל העצום בעתיד בין עבודה פרודקטיבית והרמונית לבין קושי אמיתי בביצועה בשל חוסרים או חוסר פונקציונאליות. חשוב להימנע ממצב שבו העובדים מרגישים מתוסכלים משום שסביבת העבודה מקשה או לא נוחה להם.
  5. עם זאת, תכנון המשרד צריך גם לשים דגש על עיצוב, שכן הנאת העובדים תגרום להנעתם ותתרום להצלחת העסק.

לסיכום, תכנון נכון ומוצלח של המשרד החדש, המרפאה או המעבדה, והבאתו לידי מעשה על ידי קבלן עבודות הגמר, יכול לייצר תחושת הרמוניה ורוגע בין אנשי הצוות, העלאת המוטיבציה והחשק להצליח ולקדם את החברה.

למידע נוסף, ממליצים לכם להיכנס אל המאמר שלנו הקמת משרד לעורכי דין

בהצלחה!

כתיבת תגובה